Új, egyedi Herendi porcelánok

Új motívumokkal díszített, kizárólag az idei bálra, egyetlen példányban készülő herendi porcelán serleget vehet majd át a 192. Anna-bál szépe illetve udvarhölgyei. Hosszú évek után változik a porcelánok mintája. A bál szépe a Viktória-mintára épülő Royal Garden mintájú Herendi vázát, udvarhölgyei pedig a megújult Rothschild- és Apponyi-mintásat kapnak ajándékba.


Az idei bálra egyedi kézi munkával készülnek az új serlegvázák, amelyeknek a formája változatlan, viszont motívumukat újragondolták. A bál szépe Royal Garden mintás serleget vihet haza, amely Vilmos herceg és Kate Middleton esküvőjén debütált először, Magyarország hivatalos nászajándékaként. Ez a minta a Viktória minta modern változata.

- Termékfejlesztési filozófiánk a tradíció és az innováció. Ennek jegyében újítottuk meg az Anna-báli porcelánvázákat: tradicionális formákon kreatív, fiatalos minta jelenik meg, amely luxust és eleganciát sugároz. Az újdonságként használt platina a modernitás kifejezője, értéke olyan, mint az aranyé. Nagy előrelépésnek tartom, hogy az idei bálon ezeket az újragondolt, tradicionális, egyben modern porcelánokat adhatjuk át a bál szépeinek – válaszolta kérdésünkre dr. Simon Attila, a Herendi Porcelánmanufaktúra vezérigazgatója, aki hangsúlyozta: stratégiai partnerségük Balatonfüreddel a közös értékekre vezethető vissza, a hagyomány tiszteletére és az ebből kiinduló folyamatos megújulás keresésére.

- 1851-óta használjuk a Viktória mintát a porcelánjainkon, akkor a londoni világkiállításon Viktória királynőnek ez a motívum tetszett a legjobban. Innen kapta a nevét. Azóta is ez az egyik legkedveltebb motívum, amelyet most a tradíció jegyében újragondoltunk. Az új díj színvilága pasztellesebb, visszafogottabb, trendibb, de tradicionális - fogalmaz Cserhalmi Rita, a Herendi Porcelánmanufaktúra PR vezetője.

Az Apponyi minta is új színvilágot kapott, a korábbi zöld helyett türkiz színű, ami kifejezetten divatosnak számít. Itt is az aranyat leváltotta a platina. A Rothschild türkiz madár motívuma, illeszkedve az előzőkhöz, szintén elegánsan visszafogottabb lesz.

- A serlegvázák kizárólag az idei Anna-bálra készültek, mindegyikből csupán egyetlen darab. Ezt a formát ezekkel a motívumokkal, így együtt, korábban nem lehetett látni és nem is tervezzük, vagyis igazi kuriózum lesz a három Herendi porcelán díj – tette hozzá Cserhalmi Rita.


A Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt. közel két évszázada képviseli az egyedi kézművességet, a precizitást és a szépséget. A márka a minőség, az érték, a luxus, és az elegancia szimbóluma. A Herendi Porcelánmanufaktúra 2001. óta a Magyar Örökség része. A New-York-i székhelyű Luxury Institute felmérése szerint több évben is Herend volt a legkedveltebb luxus porcelánmárka az USA piacán. 2011-ben a luxusipari vállalatokat tömörítő francia nemzeti szövetség, a Comité Colbert tagjai közé választották Herendet. A közel száz luxusmárkát összefogó szervezetben a manufaktúra az egyedüli magyar cég. 2013-ban a Herendi porcelán Hungarikum lett.
64 millió különböző terméket készít a manufaktúra, 16 ezer fehér és 4 ezer festett különböző mintával rendelkeznek. Naponta kerül ki új termék a manufaktúrából.